Wysokość [mm] | 52 |
Ciężar [kg] | 20,16 |
Typ tarczy hamulcowej | wentylowany |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 28 |
Minimalna grubość [mm] | 26 |
średnica zewnętrzna [mm] | 316 |
Ilość otworów | 5 |
Średnica otworu centrującego [mm] | 63,5 |
Moment dokręcenia [Nm] | 170 |
Powierzchnia | pokryty |
Jednostka ilości | Sztuka |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez śrub |
Długość opakowania [cm] | 32,1 |
Szerokość opakowania [cm] | 32,1 |
Wysokość opakowania [cm] | 7,2 |
nr EAN | 4044197972609 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa, PREMIER DDF1607C-1 FERODO
S80 I, C70 I, V70 II, S60 I, XC90 I, S40 II, V50
COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC
DISCOVERY II, FREELANDER I Soft Top, FREELANDER I, RANGE ROVER III, DISCOVERY III, RANGE ROVER SPORT I, FREELANDER 2
30769061, 31400764
1380046, 1404955, 1405509, 1434812, 1434815, 1864276, 6G9N2C375AC, 6G9N2C375DA, 6G9N2C375DB, 6G9N2C375DC
LR000470, LR027107
FORD | 1380046 | |
FORD | 1404955 | |
FORD | 1405509 | |
FORD | 1434812 | |
FORD | 1434815 | |
FORD | 1864276 | |
FORD | 6G9N2C375AC | |
FORD | 6G9N2C375DA | |
FORD | 6G9N2C375DB | |
FORD | 6G9N2C375DC | |
VOLVO | 30769061 | |
VOLVO | 31400764 | |
LAND ROVER | LR000470 | |
LAND ROVER | LR027107 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa, PREMIER DDF1607C-1 FERODO w samochodach:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.