Ciężar [kg] | 5,2 |
otwór Ø [mm] | 62 |
Średnica bębna hamulcowego | 220 |
Śr. zewn. bębna ham. [mm] | 262 |
Maksymalna wielkość poślizgu bębna [mm] | 221 |
Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm] | 40,5 |
Całkowita wysokość bębna hamulcowego [mm] | 59,2 |
Ilość otworów | 8 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez pierścienia nadajnika impulsów ABS |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez łożyska koła |
Długość opakowania [cm] | 29 |
Szerokość opakowania [cm] | 29 |
Wysokość opakowania [cm] | 7,5 |
nr EAN | 4060426216443 |
Dodatkowe informacje o produkcie Bęben hamulcowy, PREMIER FDR329813 FERODO
FIAT | 71742701 | |
FIAT | 71768381 | |
SUZUKI | 4351179J00 |
Zastosowanie Bęben hamulcowy, PREMIER FDR329813 FERODO w samochodach:
Hamulec bębnowy Jest elementem układu hamulcowego, który jest coraz rzadziej stosowany we współczesnych pojazdach. Zazwyczaj spotyka się je w starszych samochodach lub w autach wykorzystywanych do jazdy miejsckiej.
Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. W jego wnętrzu znajdziemy szczęki hamulcowe, cylkinderki hamulcowe, rozpieracze szczęk hamulcowych oraz drobne podzespoły jak sprężynki. Całość osadzona się na osi tarczy nośnej. Szczeki hamulcowe rozpierane są przez cylinderki hamulcowe i tak odbywa się hamowanie hamuylca bębnowego.
Problemem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz trudność w odprowadzaniu ciepła, wydzielającego się podczas hamowania samochodu. Czynniki te spowodowały, że większość producentów samochodów nie stosuje hamulców bębnowych na przedniej osi pojazdu..
Bębny hamulcowe stosuje się w większości na tylnej osi auta. Wymiana jest dosyć trudna z uwagi na tendencję do tworzenia się rantu na powierzchni wewnętrznej i prolemami ze zdjęciem bębna z osi pojazdu i powinna być przeprowadzana przez serwis samochodowy. Podczas wymiany bębnów hamulcowe zalecana jest wymiana szczęk hamulcowych, a w niektórych samochodach również łożyska kół.