Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Opel ASTRA G kabriolet (T98) 2.0 16V Turbo (F67) (2002.11-2005.10) 200km » BL2586A1 fte automotive gmbh
wybrany samochód: 
Opel Astra G Kabriolet (t98) 2.0 16v Turbo (f67) (2002.11-2005.10) 200km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Klocki hamulcowe - komplet BL2586A1 FTE automotive GmbH

BL2586A1 Klocki hamulcowe - komplet FTE automotive GmbH

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

24820

numer części:

BL2586A1

Status produktu: Normalny
Szerokość [mm]106,1
Wysokość [mm]45,4
Grubość [mm]16
Wersja osiRear
Techniczny numer informacyjnyBL2586A1
System hamulcowyTRW
Oznaczenie kontrolneE9 90R-01110/2538
Typ układu hamulcowegoHamulce tarczowe
nr EAN4028569684727

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet BL2586A1 FTE automotive GmbH

numery OEM:
RENAULT      44 06 014 16R
RENAULT      44 06 035 58R
RENAULT      44 06 037 34R
RENAULT      44 06 046 94R
RENAULT      86 60 000 779
RENAULT      86 60 004 436

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet BL2586A1 FTE automotive GmbH w samochodach:

Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet BL2586A1 FTE automotive GmbH:

Adam, Bełchatów
2022-01-25
 5/5
zawsze bylem zadowolony z tych klocków
kamil, Opole
2020-04-03
 5/5
BL2613B1 fte sprawuje się dobrze. Zobaczymy jak pojeździmy na tym dłużej

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.