Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) Ford S-MAX (WA6) 2.0 TDCi (2006.05-2014.12) 136km » GH-713205 gh
wybrany samochód: 
Ford S-max (wa6) 2.0 Tdci (2006.05-2014.12) 136km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Czujnik ABS, tył GH-713205 GH

GH-713205 Czujnik ABS, tył GH

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

GH-713205

producent:

GH

CZUJNIK ABS TYŁ
MAZDA 3, VOLVO C30, S40 MAZDA 3 2003- VOLVO C30, C70 2006-, S40 2004-, V50 2004->

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Czujnik ABS, tył GH-713205 GH

numery OEM:
---       1223622
---       1225843
---       1481190
---       1531487
---       30648986
---       30793635
---       30796335
---       3M5T2B372BB
---       3M5T2B372BC
---       3M5T2B372BD
---       60017
---       ALB011
---       BP4K43711A
---       BP4K43711B

Zastosowanie Czujnik ABS, tył GH-713205 GH w samochodach:

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.