Styk ostrzegawczy o zużyciu | przygotowany dla wskaźnika zużycia | |
Ograniczenia producenta | BREMBO | |
Długość [mm] | 121 | |
Wysokość [mm] | 90,1 | |
Grubość [mm] | 17 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z ciężarkami wyrównoważającymi | |
Układ hamulcowy | nie dla tarcz hamulcowych węglowo-ceramicznych | |
Układ hamulcowy | tylko w połączeniu ze stalowymi tarczami hamulcowymi | |
nr EAN | 3322937752645 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 6117429 GIRLING
PORSCHE | 996 351 930 14 | |
PORSCHE | 996 351 930 15 | |
PORSCHE | 996 351 939 14 | |
PORSCHE | 996 351 939 15 | |
PORSCHE | 996 351 939 16 | |
PORSCHE | 996 351 947 00 | |
PORSCHE | 996 351 947 01 | |
PORSCHE | 996 351 980 00 | |
PORSCHE | 996 352 930 91 | |
PORSCHE | 996 352 948 90 | |
PORSCHE | 996 352 949 02 | |
PORSCHE | 996 352 949 03 | |
PORSCHE | 996 352 949 30 | |
PORSCHE | 997 351 948 00 | |
PORSCHE | 997 351 948 01 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 6117429 GIRLING w samochodach:
Klocki hamulcowe stanowią jeden z dwóch elementów układu tarczowego. Odpowiadają za zwalnianie i zatrzymywanie pojazdu poprzez dociśnięcie ich powierzchni do powierzchni tarczy hamulcowej. Powstające wówczas tarcie oraz opór materiałów powodują wyhamowanie prędkości obrotowej kół, aż do całkowitego zatrzymania pojazdu. Za dociskanie klocków odpowiada specjalny mechanizm hydrauliczny uruchamiany przez naciśnięcie pedału hamulca.
W typowym hamulcu tarczowym klocki hamulcowe są zamontowane na stałe w nieruchomym zacisku. Nie są jednak całkiem pozbawione możliwości zmiany pozycji, gdyż mogą się przemieszczać w jednej płaszczyźnie – w kierunku tarczy i z powrotem. Po wciśnięciu pedału hamulca następuje uruchomienie pompy hydraulicznej, która tłoczy płyn hamulcowy do tłoczka. Dociska on klocki do tarczy powodując hamowanie pojazdu.
Nietrudno sobie wyobrazić, jakim obciążeniom muszą sprostać klocki hamulcowe, aby zatrzymać rozpędzony samochód. Z tego powodu charakteryzują się one wielowarstwową budową oraz są wykonywane z wytrzymałych materiałów. Podstawę klocka stanowi płytka nośna, na której znajduje się specjalna warstwa tłumiąca drgania. Jest ona również odpowiedzialna za ochronę zacisków przed nagrzaniem podczas hamowania. Warstwę zewnętrzną tworzy materiał cierny. Jego skład jest indywidualnie opracowywany przez producenta, decyduje o jakości oraz cenie klocków.
Klocki hamulcowe są częściami samochodowymi, które ulegają intensywnemu zużywaniu się podczas eksploatacji. Dlatego producenci samochodów zalecają ich wymianę – dwukrotnie częściej niż tarcz, czyli co 30-45 tys. km. Częstotliwość wymiany jest uzależniona od stylu jazdy i rodzaju przemierzanych tras. W ofercie mamy różne modele klocków przeznaczone do wielu marek samochodów, a produkowane przez sprawdzone i cenione na rynku firmy. A asortymencie mamy klocki hamulcowe firm Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE oraz kilku innych.