Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 302835 gkn (löbro)

Wał napędowy 302835 GKN (LÖBRO)

302835 Wał napędowy GKN (LÖBRO)
gkn (löbro) 302835
Wał napędowy 302835

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

302835

producent:

GKN (LÖBRO)

Uzębienie zewnętrzne od strony koła 38
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów 35
Długość [mm] 582,3
Ilość zębów, pierścień ABS 48
Ø pierścienia ABS [mm] 83,00
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 60,00
Średnica przegubu po stronie koła [mm] 98,00
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm] 102,0
Wymiar gwintu M16x1,5F
nr EAN 4019064129257

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 302835 GKN (LÖBRO)

Koszt kaucji: 98.40 zł
więcej na temat kaucji - Części regenerowane i kaucje

numery OEM:
AUDI      7M0407272E
AUDI      7M0407272H
AUDI      7M0407272K
AUDI      7M0407452
FORD      1020964
FORD      1097317
FORD      1131680
FORD      1132487
FORD      95VW3B436FA
FORD      95VW3B436FB
FORD      XM213B436AA
SEAT      7M0407272E
SEAT      7M0407272H
SEAT      7M0407272K
SEAT      7M0407452
SKODA      7M0407272E
SKODA      7M0407272H
SKODA      7M0407272K
SKODA      7M0407452
VOLKSWAGEN      7M0 407 452 X
VOLKSWAGEN      7M0407272E
VOLKSWAGEN      7M0407272H
VOLKSWAGEN      7M0407272K
VOLKSWAGEN      7M0407452
VOLKSWAGEN      JZW407450GX

Zastosowanie Wał napędowy 302835 GKN (LÖBRO) w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 302835 GKN (LÖBRO):

Piotr, Bezrzecze
2023-03-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

GKN LÖBRO to niemiecki producent części samochodowych, który istnieje od ponad 100 lat. Firma została założona w 1921 roku przez braci Friedrisha i Karlheinza Löbrom jako producent łożysk do napędów samochodowych. Firma szybko rozpoczęła produkcję różnych części samochodowych, w tym tulei, półosi, sprzęgła, koła zębate, wałków napędowych i wałków rozrządu. Od lat 50. firma zaczęła inwestować w nowe technologie, które pozwoliły jej na produkcję nowych części samochodowych, w tym wysoce wytrzymałych i wysoce precyzyjnych części.

W latach 90. firma opracowała i wprowadziła na rynek nowe technologie, które umożliwiły produkcję części samochodowych o wyższej wytrzymałości i precyzji. Dzisiaj GKN LÖBRO jest jednym z wiodących producentów części samochodowych w Europie i na świecie. Firma produkuje szeroki zakres części samochodowych, w tym łożyska, tuleje, półosi, sprzęgła, koła zębate, wałków napędowych i wałków rozrządu. Firma oferuje również szeroki wybór części samochodowych wyprodukowanych dla różnych marek samochodów, w tym Audi, BMW, Mercedes-Benz, Volkswagen, Opel i wiele innych.