Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Daihatsu ROCKY Hard Top (F7, F8) 2.8 TD (F70, F75, F80, F85) (1991.09-1998.12) 102km » 17-0267 metelli cifam
wybrany samochód: 
Daihatsu Rocky Hard Top (f7, F8) 2.8 Td (f70, F75, F80, F85) (1991.09-1998.12) 102km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 17-0267 METELLI CIFAM

17-0267 Wał napędowy METELLI CIFAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0267

producent:

METELLI CIFAM

Status produktu: Normalny
Ilość zębów, pierścień ABS48
Długość [mm]558
Średnica 2 [mm]104
Wymiar gwintuM16 x 1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła38
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału28
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.35
Średnica 1 [mm]98
nr EAN8032747532669

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0267 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0267 FORD GALAXY 1.9TDI 96-00 ABS PRAWA
numery OEM:
FORD      1020964
FORD      1097313
FORD      1097314
FORD      1097317
FORD      1122173
FORD      1131680
FORD      1132482
FORD      1132484
FORD      1132487
FORD      1689846
FORD      95VW3B436BA
FORD      95VW3B436FA
SEAT      7M0 407 272E
SEAT      7M3 407 272A
VOLKSWAGEN      7M0 407 272A
VOLKSWAGEN      7M0 407 272AX
VOLKSWAGEN      7M0 407 272B
VOLKSWAGEN      7M0 407 272BV
VOLKSWAGEN      7M0 407 272BX
VOLKSWAGEN      7M0 407 272E
VOLKSWAGEN      7M0 407 272J
VOLKSWAGEN      7M0 407 450AX
VOLKSWAGEN      7M0 407 450BX
VOLKSWAGEN      7M0 407 452
VOLKSWAGEN      7M0 407 452BX
VOLKSWAGEN      7M0 407 452X
VOLKSWAGEN      7M3 407 272A
VOLKSWAGEN      7M3 407 452AX
VOLKSWAGEN      95VW3B436BB
VOLKSWAGEN      95VW3B436CA
VOLKSWAGEN      95VW3B436CB
VOLKSWAGEN      95VW3B436FB
VOLKSWAGEN      JZW 407 450GX

Zastosowanie Wał napędowy 17-0267 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0267 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.