Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » silnik » uszczelki » uszczelka głowicy Kia SPORTAGE IV (QL, QLE) 1.6 CRDi Eco-Dynamics+ (2019.03-???) 136km » D32241-00 glaser
wybrany samochód: 
Kia Sportage Iv (ql, Qle) 1.6 Crdi Eco-dynamics+ (2019.03-???) 136km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Zestaw uszczelek, głowica cylindrów D32241-00 GLASER

 

    Ocena:
numer części:

D32241-00

producent:

GLASER

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez uszczelki osłony zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez uszczelki głowicy cylindra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz uszczelnieniem trzonków zaworów
nr EAN8429020545643

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw uszczelek, głowica cylindrów D32241-00 GLASER

numery OEM:
AUDI      038 198 012
SEAT      038 198 012
SKODA      038 198 012
VOLKSWAGEN      038 198 012

Zastosowanie Zestaw uszczelek, głowica cylindrów D32241-00 GLASER w samochodach:

Uszczelka pod głowicę


W przypadku uszczelki pod głowicą należy być szczególnie wyczulonym na pojawienie się pierwszych objawów zużycia. Doprowadzenie do zniszczenia uszczelki może mieć daleko idące konsekwencje i pociągnąć za sobą kosztowną naprawę.

Ta z pozoru niewinnie wyglądająca część, pracuje w ekstremalnym środowisku. Stale poddawana jest ciśnieniu, sięgającym wartości 2000 barów. Takie bowiem warunki panują w komorach spalania. Dochodzą do tego znaczne wahania temperatur. Dolny zakres to temperatury poniżej zera, górny zaś może sięgać nawet 800°C. Łatwo więc zauważyć, że uszczelka pod głowicą, nie ma lekkiego życia. Bez względu na to, elementy te wytrzymują zwykle około kilku lat.

Objawem wskazującym na możliwą awarię uszczelki może (choć nie musi) być zbierający się biały szlam pod korkiem wlewu oleju do silnika. Podobnie jest w przypadku, gdy z rury wydechowej wydobywa się biały dym. Pamiętajmy jednak, że podobne zjawiska mogą występować również po powstaniu usterek w innych układach pojazdu. Nie warto więc podejmować pochopnych decyzji. Dobrym sposobem na dokładne zdiagnozowanie przyczyny, jest sprawdzenie (za pomocą prostego zestawu dostępnego w internecie) układu chłodzenia silnika pod kątem zawartości spalin.