Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » silnik » uszczelki » uszczelka głowicy » H21900-20 glaser

Uszczelka, głowica cylindrów H21900-20 GLASER

H21900-20 Uszczelka, głowica cylindrów GLASER
glaser H21900-20
 

    Ocena:
numer części:

H21900-20

producent:

GLASER

Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,35
otwór Ø [mm] 86,00
Ilość wycięć/otworów 4
nr EAN 8429020395699

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Uszczelka, głowica cylindrów H21900-20 GLASER

numery OEM:
ALFA ROMEO      9644450780
CITROËN      0209.AX
CITROËN      96 444 511 80
FIAT      9644450780
FORD      1 313 815
FORD      3M5Q 6051 HB
LANCIA      9644450780
PEUGEOT      0209.AX
PEUGEOT      96 444 511 80
SUZUKI      11141-67J01-003
VOLVO      8 653 716

Zastosowanie Uszczelka, głowica cylindrów H21900-20 GLASER w samochodach:

zobacz instrukcję montażu H21900-20

Uszczelka pod głowicę


W przypadku uszczelki pod głowicą należy być szczególnie wyczulonym na pojawienie się pierwszych objawów zużycia. Doprowadzenie do zniszczenia uszczelki może mieć daleko idące konsekwencje i pociągnąć za sobą kosztowną naprawę.

Ta z pozoru niewinnie wyglądająca część, pracuje w ekstremalnym środowisku. Stale poddawana jest ciśnieniu, sięgającym wartości 2000 barów. Takie bowiem warunki panują w komorach spalania. Dochodzą do tego znaczne wahania temperatur. Dolny zakres to temperatury poniżej zera, górny zaś może sięgać nawet 800°C. Łatwo więc zauważyć, że uszczelka pod głowicą, nie ma lekkiego życia. Bez względu na to, elementy te wytrzymują zwykle około kilku lat.

Objawem wskazującym na możliwą awarię uszczelki może (choć nie musi) być zbierający się biały szlam pod korkiem wlewu oleju do silnika. Podobnie jest w przypadku, gdy z rury wydechowej wydobywa się biały dym. Pamiętajmy jednak, że podobne zjawiska mogą występować również po powstaniu usterek w innych układach pojazdu. Nie warto więc podejmować pochopnych decyzji. Dobrym sposobem na dokładne zdiagnozowanie przyczyny, jest sprawdzenie (za pomocą prostego zestawu dostępnego w internecie) układu chłodzenia silnika pod kątem zawartości spalin.