Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » silnik » uszczelki » uszczelka głowicy » H29538-20 glaser

Uszczelka, głowica cylindrów H29538-20 GLASER

H29538-20 Uszczelka, głowica cylindrów GLASER
 

    Ocena:
numer części:

H29538-20

producent:

GLASER

Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,61
otwór Ø [mm] 81,00
Ilość otworów 3
nr EAN 8429020872046

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Uszczelka, głowica cylindrów H29538-20 GLASER

numery OEM:
AUDI      038 103 383 BM
AUDI      038 103 383 DG
FORD      1 106 827
SEAT      038 103 383 BN
SEAT      038 103 383 DG
SKODA      038 103 383 BN
SKODA      038 103 383 DG
VOLKSWAGEN      038 103 383 BN
VOLKSWAGEN      038 103 383 DG

Zastosowanie Uszczelka, głowica cylindrów H29538-20 GLASER w samochodach:

zobacz instrukcję montażu H29538-20

Uszczelka pod głowicę


W przypadku uszczelki pod głowicą należy być szczególnie wyczulonym na pojawienie się pierwszych objawów zużycia. Doprowadzenie do zniszczenia uszczelki może mieć daleko idące konsekwencje i pociągnąć za sobą kosztowną naprawę.

Ta z pozoru niewinnie wyglądająca część, pracuje w ekstremalnym środowisku. Stale poddawana jest ciśnieniu, sięgającym wartości 2000 barów. Takie bowiem warunki panują w komorach spalania. Dochodzą do tego znaczne wahania temperatur. Dolny zakres to temperatury poniżej zera, górny zaś może sięgać nawet 800°C. Łatwo więc zauważyć, że uszczelka pod głowicą, nie ma lekkiego życia. Bez względu na to, elementy te wytrzymują zwykle około kilku lat.

Objawem wskazującym na możliwą awarię uszczelki może (choć nie musi) być zbierający się biały szlam pod korkiem wlewu oleju do silnika. Podobnie jest w przypadku, gdy z rury wydechowej wydobywa się biały dym. Pamiętajmy jednak, że podobne zjawiska mogą występować również po powstaniu usterek w innych układach pojazdu. Nie warto więc podejmować pochopnych decyzji. Dobrym sposobem na dokładne zdiagnozowanie przyczyny, jest sprawdzenie (za pomocą prostego zestawu dostępnego w internecie) układu chłodzenia silnika pod kątem zawartości spalin.