Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » silnik » uszczelki » uszczelka głowicy » H80748-00 glaser

Uszczelka, głowica cylindrów H80748-00 GLASER

H80748-00 Uszczelka, głowica cylindrów GLASER
 

    Ocena:
numer części:

H80748-00

producent:

GLASER

Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 0,65
otwór Ø [mm] 82,00
nr EAN 8429020395460

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Uszczelka, głowica cylindrów H80748-00 GLASER

numery OEM:
ALFA ROMEO      71744395
FIAT      71744395
LANCIA      71744395
OPEL      56 07 895
OPEL      93 186 122
VAUXHALL      56 07 895
CHEVROLET      55 355 578

Zastosowanie Uszczelka, głowica cylindrów H80748-00 GLASER w samochodach:

zobacz instrukcję montażu H80748-00

Uszczelka pod głowicę


W przypadku uszczelki pod głowicą należy być szczególnie wyczulonym na pojawienie się pierwszych objawów zużycia. Doprowadzenie do zniszczenia uszczelki może mieć daleko idące konsekwencje i pociągnąć za sobą kosztowną naprawę.

Ta z pozoru niewinnie wyglądająca część, pracuje w ekstremalnym środowisku. Stale poddawana jest ciśnieniu, sięgającym wartości 2000 barów. Takie bowiem warunki panują w komorach spalania. Dochodzą do tego znaczne wahania temperatur. Dolny zakres to temperatury poniżej zera, górny zaś może sięgać nawet 800°C. Łatwo więc zauważyć, że uszczelka pod głowicą, nie ma lekkiego życia. Bez względu na to, elementy te wytrzymują zwykle około kilku lat.

Objawem wskazującym na możliwą awarię uszczelki może (choć nie musi) być zbierający się biały szlam pod korkiem wlewu oleju do silnika. Podobnie jest w przypadku, gdy z rury wydechowej wydobywa się biały dym. Pamiętajmy jednak, że podobne zjawiska mogą występować również po powstaniu usterek w innych układach pojazdu. Nie warto więc podejmować pochopnych decyzji. Dobrym sposobem na dokładne zdiagnozowanie przyczyny, jest sprawdzenie (za pomocą prostego zestawu dostępnego w internecie) układu chłodzenia silnika pod kątem zawartości spalin.