Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » silnik » uszczelki » uszczelka pokrywy zaworów » X59509-01 glaser

Uszczelka, pokrywa głowicy cylindrów X59509-01 GLASER

X59509-01 Uszczelka, pokrywa głowicy cylindrów GLASER

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

X59509-01

producent:

GLASER

Strona zabudowy z prawej
nr EAN 8429021088262

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Uszczelka, pokrywa głowicy cylindrów X59509-01 GLASER

Uszczelka, pokrywa głowicy cylindrów X59509-01 ma zastosowanie do modeli samochodów

SAAB

9-3, 9-3 Cabriolet, 9-5, 9-7X, 9-3X, 9-4X, 9-2X

CHEVROLET

IMPALA, ALERO, TAHOE, TRAILBLAZER, CORVETTE, MATIZ, LACETTI

OPEL

ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A

Numery OE Uszczelka, pokrywa głowicy cylindrów X59509-01 producenta GLASER

OPEL

4819405, 12595107, 642977, 12641261

numery OEM:
OPEL      12 595 107
OPEL      12 641 261
OPEL      48 19 405
OPEL      642 977

Zastosowanie Uszczelka, pokrywa głowicy cylindrów X59509-01 GLASER w samochodach:

Uszczelka pokrywy głowicy


Jeśli uszczelka pokrywy zaworów, która uległa zużyciu nie zostanie w porę wymieniona na nową, może doprowadzić to do zaburzenia procesu spalania, szybszego zużycia komponentów lub nieprawidłowej pracy jednostki napędowej. Wszystko to jest efektem obniżania się poziomu oleju. Warto więc dmuchać na zimne i posiadać zapasową uszczelkę przeznaczoną do samochodu, jakim się poruszamy. Pamiętajmy przy tym, że wymiana uszczelki pokrywy głowicy nie jest sprawą skomplikowaną i drogą, nie zajmuje też wiele czasu.

Uszczelka zabezpiecza miejsce styku mechanizmu sterowania zaworami z pokrywą zaworów. Dzięki szczelnemu połączeniu olej nie wydostaje się na zewnątrz. Uszczelniacze produkuje się najczęściej z gumy, rzadziej z korka. Z tego względu, elementy te wskutek oddziaływania na nie ekstremalnie wysokiej temperatury z czasem ulegają zużyciu.

Obserwuje się wówczas wycieki w górnej części jednostki napędowej. Jeśli silnik "poci się", uszczelkę należy natychmiast wymienić, pamiętając jednocześnie, że po wymianie trzeba skontrolować i ewentualnie uzupełnić poziom oleju w silniku.

Czynnikiem stojącym za zużyciem uszczelek pokrywy zaworów jest przede wszystkim wysoka temperatura oraz czas. Wszystkie materiały, zwłaszcza guma, z czasem się starzeją, a ich właściwości ulegają stopniowemu pogorszeniu.