Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 5PK0700 goodyear

Pasek klinowy wielorowkowy 5PK0700 GOODYEAR

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

5PK0700

producent:

GOODYEAR

Długość [mm]:700
Szerokość [mm]:17,8
Ilość żeber:5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 5PK0700 GOODYEAR

numery OEM:
CITROËN      5750-D8
CITROËN      5750-H3
CITROËN      5750-SX
CITROËN      5750D8
CITROËN      5750H3
CITROËN      95005666
CITROËN      96021924
CITROËN      96021925
CITROËN      96059322
FORD      1028280
FORD      1301909
FORD      6994216
FORD      92FF6C301BB
FORD      96FF6C301GA
HONDA      GFB702
PEUGEOT      5750-83
PEUGEOT      5750-86
PEUGEOT      5750-D7
PEUGEOT      5750-SX
PEUGEOT      5750-TX
PEUGEOT      575083
PEUGEOT      575086
PEUGEOT      5750D7
ROVER      GFB702
ROVER      GFB90698
ROVER      GMB50698

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 5PK0700 GOODYEAR w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.