Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 5PK0963 goodyear

Pasek klinowy wielorowkowy 5PK0963 GOODYEAR

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

5PK0963

producent:

GOODYEAR

Długość [mm]:963
Szerokość [mm]:17,8
Ilość żeber:5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 5PK0963 GOODYEAR

numery OEM:
CITROËN      5750-K5
CITROËN      5750-WC
CITROËN      5750K5
FIAT      71719407
FIAT      71749421
FIAT      7632090
FIAT      7644467
FIAT      7651558
FIAT      7765717
HONDA      31110-P44-G03
HONDA      31110P44G03
HONDA      38920-PY3-003
HONDA      38920-PY3-A01
HONDA      38920PY3003
HONDA      38920PY3A01
LANCIA      7644467
LANCIA      7765717
MITSUBISHI      MD311554
MITSUBISHI      MD363460
NISSAN      11720-6F900
NISSAN      117206F900
PEUGEOT      5750-K4
PEUGEOT      5750-WC
PEUGEOT      5750K4
PEUGEOT      96165809

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 5PK0963 GOODYEAR w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.