Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 6PK1675 goodyear

Pasek klinowy wielorowkowy 6PK1675 GOODYEAR

 

    Ocena:
numery handlowe:

6PK1673, 6PK1674, 6PK1675, 6PK1676, 6PK1677

numer części:

6PK1675

producent:

GOODYEAR

Długość [mm]:1675
Szerokość [mm]:21,4
Ilość żeber:6

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 6PK1675 GOODYEAR

numery OEM:
AUDI      78903137
CITROËN      5750-HE
CITROËN      5750-KR
CITROËN      5750HE
FORD      1084993
FORD      1127235
FORD      1202679
FORD      1320286
FORD      3U7J6C301AA
FORD      7143870
FORD      94AB6C301AA
FORD      97AB6C301AA
FORD      YS6E6C301BB
RENAULT      7700859654
RENAULT      7700870961
SKODA      047145933E
SKODA      47145933
SKODA      5435174
VOLVO      1275726
VOLVO      9186319

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 6PK1675 GOODYEAR w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.