Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » pompa hamulcowa Opel SENATOR A (29_) 3.0 (1985.09-1987.08) 156km » 8AM 355 501-831 hella
wybrany samochód: 
Opel Senator A (29_) 3.0 (1985.09-1987.08) 156km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Pompa hamulcowa 8AM 355 501-831 HELLA

8AM 355 501-831 Pompa hamulcowa HELLA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

AM0183

numer części:

8AM 355 501-831

producent:

HELLA

Status produktu: Normalny
otwór Ø [mm]22,20
Gwintowana złączkaM10 x 1 (x2)
MateriałAluminium
System hamulcowyBENDIX
Techniczny numer informacyjnyAM0183
nr EAN4082300438901

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa hamulcowa 8AM 355 501-831 HELLA

numery OEM:
NISSAN      4601000QAL
RENAULT      7701205407

Zastosowanie Pompa hamulcowa 8AM 355 501-831 HELLA w samochodach:

Pompa hamulcowa


Zadaniem pompy hamulcowej jest wytworzenie odpowiednio wysokiego ciśnienia płynu hamulcowego, który następnie trafia do kół. Z racji na sterowanie układem hamowania, pompa ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo czynne pojazdu i jego użytkowników.

W skład każdej pompy hamulcowej wchodzą: korpus, pierścienie uszczelniające, tłok, cylinder, sprężyna dociskowa, wlot i wylot płynu. Na obudowie pompy umieszcza się zwykle zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego. W korku zbiornika znajduje się czujnik, który wskazuje zbyt niski poziom płynu. Kierowca jest o tym powiadamiany poprzez zaświecenie się odpowiedniej kontrolki.

Pompa hamulcowa to część, która wymaga nieustannej kontroli. Najprostszą metodą na sprawdzenie poprawności działania układu jest upewnienie się, czy ilość płynu w zbiorniczku płyny hamulcowego jest prawidłowa. Jeśli wyraźnie go ubyło od ostatniego sprawdzania, należy skontrolować przewody. Niski poziom płynu świadczy też o zużyciu się klocków. Podczas hamowania, klocki hamulcowe zaciskające się na tarczach, wysuwają się bardziej. To z kolej zwiększa zapotrzebowanie na płyn hamulcowy w układzie. W efekcie nadmiar ze zbiorniczka trafia do przewodów. W takiej sytuacji poziom płynu powinien zostać uzupełniony.