Średnica bębna hamulcowego | 250 |
Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm] | 90,2 |
Śr. zewn. bębna ham. [mm] | 280 |
Całkowita wysokość bębna hamulcowego [mm] | 90,2 |
Wzór otworów/Ilość otworów | 05/11 |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 139,7 |
Maksymalna wielkość poślizgu bębna [mm] | 251,2 |
Średnica otworu centrującego [mm] | 43,1 |
Ciężar [kg] | 7 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez łożyska koła |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez piasty koła |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez sworznia mocującego koła |
Techniczny numer informacyjny | 61306 |
nr EAN | 4082300390803 |
Dodatkowe informacje o produkcie Bęben hamulcowy 8DT 355 300-881 HELLA
KIA | 0K01125251B | |
KIA | 0K01126251B |
Zastosowanie Bęben hamulcowy 8DT 355 300-881 HELLA w samochodach:
Hamulec bębnowy Jest elementem układu hamulcowego, który jest coraz rzadziej stosowany we współczesnych pojazdach. Zazwyczaj spotyka się je w starszych samochodach lub w autach wykorzystywanych do jazdy miejsckiej.
Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. W jego wnętrzu znajdziemy szczęki hamulcowe, cylkinderki hamulcowe, rozpieracze szczęk hamulcowych oraz drobne podzespoły jak sprężynki. Całość osadzona się na osi tarczy nośnej. Szczeki hamulcowe rozpierane są przez cylinderki hamulcowe i tak odbywa się hamowanie hamuylca bębnowego.
Problemem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz trudność w odprowadzaniu ciepła, wydzielającego się podczas hamowania samochodu. Czynniki te spowodowały, że większość producentów samochodów nie stosuje hamulców bębnowych na przedniej osi pojazdu..
Bębny hamulcowe stosuje się w większości na tylnej osi auta. Wymiana jest dosyć trudna z uwagi na tendencję do tworzenia się rantu na powierzchni wewnętrznej i prolemami ze zdjęciem bębna z osi pojazdu i powinna być przeprowadzana przez serwis samochodowy. Podczas wymiany bębnów hamulcowe zalecana jest wymiana szczęk hamulcowych, a w niektórych samochodach również łożyska kół.