Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 8EL 012 427-421 hella

Alternator 8EL 012 427-421 HELLA

8EL 012 427-421 Alternator HELLA
hella 8EL 012 427-421
Alternator 8EL 012 427-421
8EL 012 427-421
 

    Ocena:
numery handlowe:

CA618IR

numer części:

8EL 012 427-421

producent:

HELLA

Nowa część bez depozytu 
Napięcie [V] 14
Prąd ładowania alternatora [A] 70
Koła pasowe z kołem pasowym
Ø koła pasowego [mm] 68
Liczba rowków 1
niewymagany zwrot starej części 
nr EAN 4082300498035

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 427-421 HELLA

numery OEM:
CITROËN      5705.2F
CITROËN      5705.E1
CITROËN      5705.JS
CITROËN      5705.X9
CITROËN      5705F9
CITROËN      95.667.742
CITROËN      96.050.629.80
CITROËN      96.289.253.80
PEUGEOT      5705 2F
PEUGEOT      5705 X9
PEUGEOT      5705.E1
PEUGEOT      5705.F9
PEUGEOT      5705.JS
PEUGEOT      9566 7742
PEUGEOT      96.289.253.80
PEUGEOT      9605062980
zamienniki:
8EL 725 901-001
brak
HELLA
V22-13-38730
brak
VEMO
433154
brak
VALEO
746031
brak
VALEO
746831
brak
VALEO

Zastosowanie Alternator 8EL 012 427-421 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów