Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 8EL 012 427-961 hella

Alternator 8EL 012 427-961 HELLA

8EL 012 427-961 Alternator HELLA
hella 8EL 012 427-961
Alternator 8EL 012 427-961
8EL 012 427-961
529.99 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

CA1240IR

numer części:

8EL 012 427-961

producent:

HELLA

Nowa część bez depozytu 
Napięcie [V] 14
Prąd ładowania alternatora [A] 90
Koła pasowe z kołem pasowym wielorowkowym
Ø koła pasowego [mm] 56
Liczba rowków 6
niewymagany zwrot starej części 
nr EAN 4082300498615

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 427-961 HELLA

Alternator (14V, 90A) pasuje do: AUDI A3, SEAT ALHAMBRA, AROSA, IBIZA II, INCA, TOLEDO I, SKODA FELICIA I, FELICIA II, OCTAVIA I, VW CADDY II, CADDY III, CADDY II/MINIVAN 1.0-2.9 05.91-12.10

Alternator 8EL 012 427-961 ma zastosowanie do modeli samochodów

SKODA

OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

Numery OE Alternator 8EL 012 427-961 producenta HELLA

SKODA

028903018A, 028903018AX, 037903025C

AUDI

028903018A, 028903018AX, 037903025C

VOLKSWAGEN

028903018A, 028903018AX, 037903025C

numery OEM:
AUDI      028 903 018 A
AUDI      028 903 018 AX
AUDI      037 903 025 C
SKODA      028 903 018 A
SKODA      028 903 018 AX
SKODA      037 903 025 C
VOLKSWAGEN      028 903 018 A
VOLKSWAGEN      028 903 018 AX
VOLKSWAGEN      037 903 025 C

Zastosowanie Alternator 8EL 012 427-961 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.