Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Lexus SC kabriolet (UZZ40_) 430 (UZZ40_, UZZ40R) (2001.05-2010.07) 286km » 8EW 351 043-681 hella
wybrany samochód: 
Lexus Sc Kabriolet (uzz40_) 430 (uzz40_, Uzz40r) (2001.05-2010.07) 286km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR HELLA SERVICE *** PREMIUM LINE *** 8EW 351 043-681 HELLA

8EW 351 043-681 Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR HELLA SERVICE *** PREMIUM LINE *** HELLA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

8EW 351 043-681

producent:

HELLA

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Średnica [mm]390
Moc znamionowa [W]280
Ilość biegunów3
Napięcie znamionowe [V]12
nr EAN4045621440527

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR HELLA SERVICE *** PREMIUM LINE *** 8EW 351 043-681 HELLA

Wentylator chłodnicy pasuje do: OPEL ASTRA G, ASTRA G CLASSIC, ZAFIRA A 1.2-2.2D 02.98-07.09
numery OEM:
OPEL      09132916
OPEL      13 41 299
OPEL      13 41 324
OPEL      13 41 344
OPEL      13 41 347
OPEL      24431825
OPEL      24431829
OPEL      90570739
VAUXHALL      13 41 299
VAUXHALL      13 41 324
VAUXHALL      13 41 344
VAUXHALL      13 41 347
VAUXHALL      24431825
VAUXHALL      24431829
VAUXHALL      90570739
VAUXHALL      9132916
HOLDEN      09132916
HOLDEN      13 41 299
HOLDEN      13 41 324
HOLDEN      13 41 344
HOLDEN      13 41 347
HOLDEN      24431825
HOLDEN      24431829
HOLDEN      90570739

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR HELLA SERVICE *** PREMIUM LINE *** 8EW 351 043-681 HELLA w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.