Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 8EW 351 044-191 hella

Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR HELLA SERVICE *** PREMIUM LINE *** 8EW 351 044-191 HELLA

8EW 351 044-191 Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR HELLA SERVICE *** PREMIUM LINE *** HELLA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

8EW 351 044-191

producent:

HELLA

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Średnica [mm] 380
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z klimatyzacją
Rodzaj skrzyni biegów Skrzynia biegów manualna
Moc znamionowa [W] 360
Napięcie znamionowe [V] 12
nr EAN 4045621441111

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR HELLA SERVICE *** PREMIUM LINE *** 8EW 351 044-191 HELLA

numery OEM:
RENAULT      77 01 054 966
RENAULT      77 01 057 254
RENAULT      77 01 070 315
RENAULT      77 01 070 353
RENAULT      77 01 071 862
RENAULT      77 01 071 863

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR HELLA SERVICE *** PREMIUM LINE *** 8EW 351 044-191 HELLA w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.