Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » klimatyzacja » chłodnica klimatyzacji, skraplacz » 8FC 351 037-221 hella

Chłodnica klimatyzacji - skraplacz 8FC 351 037-221 HELLA

8FC 351 037-221 Chłodnica klimatyzacji - skraplacz HELLA
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

8FC 351 037-221

producent:

HELLA

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
nr EAN 4082300128758

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Chłodnica klimatyzacji - skraplacz 8FC 351 037-221 HELLA

CHŁODNICA KLIM HELLA 8FC351037221 DAEWOO LANOS 97-
numery OEM:
CHEVROLET      96274635
CHEVROLET      96303204
DAEWOO      96274635
DAEWOO      96303204

Zastosowanie Chłodnica klimatyzacji - skraplacz 8FC 351 037-221 HELLA w samochodach:

Opinie Klientów o Chłodnica klimatyzacji - skraplacz 8FC 351 037-221 HELLA:

2022-08-29
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Chłodnica klimatyzacji, skraplacz klimatyzacji


Chłodnica klimatyzacji często nazywana jest również kondensatorem lub skraplaczem. Odpowiada za chłodzenie czynnika chłodniczego, który występuje w układzie klimatyzacji w postaci sprężonego gazu. Jak sama nazwa mówi, skraplacz służy do skraplania tego czynnika do postaci ciekłej. Chłodnica klimatyzacji jest niezbędna dla prawidłowego funkcjonowania całego układu. Jest to jednak element stosunkowo delikatny i podatny na uszkodzenia.

Rozszczelnienie skraplacza może doprowadzić do awarii zarówno w obrębie układu klimatyzacji, jak i w innych podzespołach pojazdu. Z tego powodu należy dbać o stan chłodnicy i regularnie ją kontrolować.

Do najczęstszych usterek należą uszkodzenia mechaniczne, mogące również negatywnie wpływać na zdrowie kierowcy i pasażerów. Początkowo pojawia się nieszczelność wywołana korozją lub właśnie uszkodzeniem mechanicznym. Warto pamiętać o tym, że nieszczelność powoduje ubytek czynnika chłodniczego, ale również oleju smarnego. Gdy zabraknie tego drugiego, uszkodzeniu ulegnie sprężarka klimatyzacji, czyli najdroższy element całego układu.

Jako że układ klimatyzacji sterowany jest przez skomplikowany system elektroniczny, powodem awarii może być również zwarcie instalacji elektrycznej.