Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » klimatyzacja » osuszacz klimatyzacji Lada NOVA (2105) 1.6 (1986.10-1994.05) 77km » 8FT 351 198-361 hella
wybrany samochód: 
Lada Nova (2105) 1.6 (1986.10-1994.05) 77km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Osuszacz klimatyzacji 8FT 351 198-361 HELLA

8FT 351 198-361 Osuszacz klimatyzacji HELLA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

8FT 351 198-361

producent:

HELLA

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
Długość [mm]167
Średnica [mm]60
nr EAN4045621181703

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Osuszacz klimatyzacji 8FT 351 198-361 HELLA

OSUSZACZ KLIM HELLA/MAHLE 70818437/8FT351198361 PORSCHE
numery OEM:
PORSCHE      944.573.143.01

Zastosowanie Osuszacz klimatyzacji 8FT 351 198-361 HELLA w samochodach:

Opinie Klientów o Osuszacz klimatyzacji 8FT 351 198-361 HELLA:

Andrzej, Brwinów
2020-05-12
 5/5
Według mnie najlepszy sklep w sieci bardzo dobre ceny, dostawa w miarę szybka dobrze zapakowane

Osuszacz klimatyzacji


To urządzenie buforowe znajduje się w układzie klimatyzacji samochodowe. Umieszczony jest po stronie wysokiego ciśnienia, pomiędzy skraplaczem a zaworem rozprężnym. Zadaniem osuszacza jest filtrowanie zanieczyszczeń (w tym również wychwytywanie wilgoci z czynnika chłodzącego), które mogą niekorzystnie wpłynąć na trwałość i skuteczność działania klimatyzacji samochodowej.

Osuszacz układu klimatyzacji powinien zostać wymieniony wówczas, gdy nastąpi awaria skraplacza. Zdolność osuszacza do pochłaniania wilgoci jest ograniczona. Dzieje się to za sprawą niewielkiej objętości środka higroskopijnego. W związku z tym dochodzi do zjawiska powstawania kwasów, powodujących korozję.

Element ten powinien być regularnie wymieniany nawet w przypadku, gdy nie doszło do żadnej awarii. Interwał wymiany osuszacza to 2 lata. Trzeba również wymienić go na nowy element każdorazowo, gdy doszło do otwarcia układu, wymiany kondensora lub zatarcia sprężarki. Taka wymiana to niewielki koszt, warto się więc na nią zdecydować, by zapobiec poważniejszym usterkom.

Rutynowa, okresowa wymiana zmniejsza ryzyko zatarcia sprężarki, która jest już bardzo kosztownym elementem układu klimatyzacji samochodowej.