Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Mercedes-benz AROCS 3342 A (2013-???) 422km » 8MV 376 757-121 hella
wybrany samochód: 
Mercedes-benz Arocs 3342 A (2013-???) 422km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sprzęgło, wentylator chłodzenia, BEHR HELLA SERVICE *** PREMIUM LINE *** 8MV 376 757-121 HELLA

8MV 376 757-121 Sprzęgło, wentylator chłodzenia, BEHR HELLA SERVICE *** PREMIUM LINE *** HELLA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

8MV 376 757-121

producent:

HELLA

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
Średnica [mm]260
Wersjaproduced by BEHR
Ilość otworów6
Tryb pracyelektryczny
Moment obrotowy [Nm]130
Prędkość obrotowa do [1/min]2700
Ø rozmieszczenia otworów [mm]200
nr EAN4045621403805

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sprzęgło, wentylator chłodzenia, BEHR HELLA SERVICE *** PREMIUM LINE *** 8MV 376 757-121 HELLA

SPRZĘGŁO WISKOTYCZNE HELLA TRUCK 8MV376757121 RENAULT PREMIUM 05-
numery OEM:
brak danych o numerach OEM

Zastosowanie Sprzęgło, wentylator chłodzenia, BEHR HELLA SERVICE *** PREMIUM LINE *** 8MV 376 757-121 HELLA w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.