Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » J1051588 herth+buss jakoparts

Pasek klinowy wielorowkowy J1051588 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1051588 Pasek klinowy wielorowkowy HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numery handlowe:

5PK1590

numer części:

J1051588

Ilość żeber 5
Długość [mm] 1590
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9103000
nr EAN 4029416177805

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy J1051588 HERTH+BUSS JAKOPARTS

numery OEM:
ALFA ROMEO      46550322
ALFA ROMEO      55556430
ALFA ROMEO      71753678
AUDI      028 903 137 AJ
AUDI      028 903 137 AR
FIAT      46550322
FIAT      71753678
LANCIA      46550322
LANCIA      71753678
SAAB      7596679
SAAB      93185054
SEAT      028 903 137 AJ
SEAT      028 903 137 AR
SKODA      028 903 137 AJ
SKODA      028 903 137 AR
VOLKSWAGEN      028 903 137 AJ
VOLKSWAGEN      028 903 137 AR
SSANGYONG      1739970192
HYUNDAI      0K552-15-987B
HYUNDAI      0K553-15-987
KIA      0K552-15-987B
KIA      0K553-15-987

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy J1051588 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.