Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » J1061538 herth+buss jakoparts

Pasek klinowy wielorowkowy J1061538 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1061538 Pasek klinowy wielorowkowy HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numery handlowe:

6PK1538, 6PK1540

numer części:

J1061538

Ilość żeber 6
Długość [mm] 1540
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9103000
nr EAN 4029416202002

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy J1061538 HERTH+BUSS JAKOPARTS

numery OEM:
AUDI      032 145 933 AB
BMW      1 437 475
BMW      1 706 545
BMW      11 28 1 437 475
BMW      11 28 1 706 545
BMW      11 28 7 636 379
BMW      7 636 379
TOYOTA      90080-91134
TOYOTA      90916-02468
TOYOTA      90916-02535
VOLKSWAGEN      032 145 933 AB
HYUNDAI      25212-07001
HYUNDAI      25212-07002
HYUNDAI      25212-2B010
KIA      25212-07001
KIA      25212-07002
KIA      25212-2B010

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy J1061538 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.