Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » J1090501 herth+buss jakoparts

Koło pasowe, wał korbowy J1090501 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1090501 Koło pasowe, wał korbowy HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numer części:

J1090501

średnica zewnętrzna [mm] 153
Szerokość [mm] 25,8
Ilość żeber 6
nr EAN 4029416320744

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy J1090501 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 6) pasuje do: HYUNDAI ELANTRA III, GRANDEUR, I30, SANTA FÉ I, SANTA FÉ II, SONATA V, TRAJET, TUCSON; KIA CARENS II, CARENS III, CEE'D 2.0D/2.2D 04.01-12.15
numery OEM:
HYUNDAI      23124-27000
HYUNDAI      23124-27100
HYUNDAI      23124-27300
HYUNDAI      23124-27400
KIA      23124-27000
KIA      23124-27100
KIA      23124-27300
KIA      23124-27400

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy J1090501 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.