Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » rolka napinacza paska wieloklinowego » J1145036 herth+buss jakoparts

Rolka napinająca paska wieloklinowego J1145036 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1145036 Rolka napinająca paska wieloklinowego HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numer części:

J1145036

średnica zewnętrzna [mm] 90
Szerokość [mm] 25
nr EAN 4029416100384

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Rolka napinająca paska wieloklinowego J1145036 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Rolka prowadząca paska wieloklinowego pasuje do: VOLVO V40; HYUNDAI SONATA II, SONATA III, TERRACAN; KIA SORENTO I; MITSUBISHI CARISMA, COLT V, COLT VI, GALANT VIII, LANCER VI 1.5D-3.5 11.88-
numery OEM:
MITSUBISHI      MD102451
MITSUBISHI      MD166381
MITSUBISHI      MD308882
VOLVO      30873488
HYUNDAI      25281-35010
HYUNDAI      25281-35020
HYUNDAI      25281-35050
HYUNDAI      25281-35060
KIA      25281-35010
KIA      25281-35020
KIA      25281-35050
KIA      25281-35060

Zastosowanie Rolka napinająca paska wieloklinowego J1145036 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Rolka napinacza paska wieloklinowego


Rolka napinacza to jeden z elementów układu napinacza paska. Pasek taki napędza wiele urządzeń pomocniczych, takich jak pompa wody, alternator. Nieprawidłowo napięty pasek sprawia, że urządzenia pracują na zbyt niskich obrotach. Wskutek tego ograniczona jest wydajność alternatora. To zaś powoduje problemy z odpaleniem auta. Widać więc wyraźnie, jak ważny jest układ napinacza paska wieloklinowego. Awaria któregoś z jego elementów, również rolki, praktycznie uniemożliwia jazdę samochodem.
Usterki rolki napinacza dotyczą zazwyczaj wytarcia jej zewnętrznej powierzchni. W takiej sytuacji rolka nie pracuje z pełną wydajnością lub w niektórych przypadkach może całkowicie się zatrzymać. Uniemożliwi to uruchomienie silnika.

Sygnałem, że z rolkami napinacza paska wieloklinowego mogą być słyszalne piski w trakcie odpalania silnika. Sytuacja wymaga wykonania przeglądu układu napinacza i zazwyczaj kończy się wymianą uszkodzonego elementu. Zaleceniem jest jednak wymiana całego układu napinacza.

Dlatego też pierwsze objawy zużycia rolki napinacza, do których należą m.in. piski podczas odpalania silnika, wymagają dokonania przeglądu i zwykle wymiany elementu. Należy podkreślić, że w takich przypadkach zaleca się wymianę całego układu napinacza.