Typ tarczy hamulcowej | wentylowany wewnętrznie |
średnica zewnętrzna [mm] | 231 |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 17 |
Minimalna grubość [mm] | 15 |
Ilość otworów | 4 |
Ilość otworów 1 | 2 |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 114,3 |
Średnica wewnętrzna [mm] | 137 |
Wysokość [mm] | 49,9 |
średnica piasty [mm] | 64 |
Powierzchnia | pokryty |
spełnia wymagania Normy ECE | E1 90R-02C0064/0046 |
Ilość otworów 2 | 2 |
nr EAN | 4029416052454 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa J3308006 HERTH+BUSS JAKOPARTS
ISUZU | 91172987 | |
ISUZU | 96062166 | |
ISUZU | 96067908 | |
SUBARU | 55311-60B30 | |
SUBARU | 55311-80F00 | |
SUBARU | 55311-80F01 | |
SUBARU | 55311-80F01-000 | |
SUBARU | 55311-80F02 | |
SUBARU | 55311-80F02-000 | |
SUBARU | 55311-80F03 | |
SUBARU | 55311-80F03-000 | |
SUBARU | 91172987 | |
SUBARU | 96062166 | |
SUBARU | 96067908 | |
SUZUKI | 55311-60B20 | |
SUZUKI | 55311-60B20-000 | |
SUZUKI | 55311-60B21 | |
SUZUKI | 55311-60B21-000 | |
SUZUKI | 55311-60B22 | |
SUZUKI | 55311-60B22-000 | |
SUZUKI | 55311-60B30 | |
SUZUKI | 55311-60B30-000 | |
SUZUKI | 55311-72F00 | |
SUZUKI | 55311-80F00 | |
SUZUKI | 55311-80F00-000 | |
SUZUKI | 55311-80F01 | |
SUZUKI | 55311-80F01-000 | |
SUZUKI | 55311-80F01-A00 | |
SUZUKI | 55311-80F01-A01 | |
SUZUKI | 55311-80F01-L00 | |
SUZUKI | 55311-80F02 | |
SUZUKI | 55311-80F02-000 | |
SUZUKI | 55311-80F03 | |
SUZUKI | 55311-80F03-000 | |
SUZUKI | 55311M60B30 | |
SUZUKI | 55311M72F00 | |
SUZUKI | 55311M72F01 | |
SUZUKI | 91172987 | |
SUZUKI | 96062166 | |
SUZUKI | 96067908 | |
CHEVROLET | 5531180F02 | |
CHEVROLET | 91172987 | |
CHEVROLET | 96062166 | |
CHEVROLET | 96067908 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa J3308006 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.