Śr. wewn. bębna ham. [mm] | 203,2 | |
Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm] | 50,6 | |
Ilość otworów | 4 | |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 100 | |
Całkowita wysokość bębna hamulcowego [mm] | 76 | |
Maksymalna wielkość poślizgu bębna [mm] | 204,45 | |
średnica piasty koła [mm] | 55,25 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez łożyska koła | |
nr EAN | 4029416254544 |
Dodatkowe informacje o produkcie Bęben hamulcowy J3401033 HERTH+BUSS JAKOPARTS
NISSAN | 43200-00Q0C | |
NISSAN | 43200-00QAF | |
NISSAN | 43200-00QAG | |
NISSAN | 77003-04984 | |
RENAULT | 43 20 000 Q0C | |
RENAULT | 43 20 000 Q0G | |
RENAULT | 43 20 000 QAG | |
RENAULT | 77 00 304 984 | |
RENAULT | 82 00 104 901 | |
RENAULT | 82 00 116 324 | |
RENAULT | 82 00 236 539 | |
RENAULT | 82 00 236 541 | |
RENAULT | 82 00 741 073 | |
RENAULT | 82 00 741 074 |
Zastosowanie Bęben hamulcowy J3401033 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:
Hamulec bębnowy Jest elementem układu hamulcowego, który jest coraz rzadziej stosowany we współczesnych pojazdach. Zazwyczaj spotyka się je w starszych samochodach lub w autach wykorzystywanych do jazdy miejsckiej.
Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. W jego wnętrzu znajdziemy szczęki hamulcowe, cylkinderki hamulcowe, rozpieracze szczęk hamulcowych oraz drobne podzespoły jak sprężynki. Całość osadzona się na osi tarczy nośnej. Szczeki hamulcowe rozpierane są przez cylinderki hamulcowe i tak odbywa się hamowanie hamuylca bębnowego.
Problemem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz trudność w odprowadzaniu ciepła, wydzielającego się podczas hamowania samochodu. Czynniki te spowodowały, że większość producentów samochodów nie stosuje hamulców bębnowych na przedniej osi pojazdu..
Bębny hamulcowe stosuje się w większości na tylnej osi auta. Wymiana jest dosyć trudna z uwagi na tendencję do tworzenia się rantu na powierzchni wewnętrznej i prolemami ze zdjęciem bębna z osi pojazdu i powinna być przeprowadzana przez serwis samochodowy. Podczas wymiany bębnów hamulcowe zalecana jest wymiana szczęk hamulcowych, a w niektórych samochodach również łożyska kół.