Śr. wewn. bębna ham. [mm] | 260 |
Ilość otworów 1 | 6 |
Ilość otworów 2 | 4 |
średnica piasty koła [mm] | 93 |
Całkowita wysokość bębna hamulcowego [mm] | 76 |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 139,7 |
nr EAN | 4029416117047 |
Dodatkowe informacje o produkcie Bęben hamulcowy J3403011 HERTH+BUSS JAKOPARTS
MAZDA | S083-26-251 | |
MAZDA | S083-26-251A | |
MAZDA | S083-26-251B | |
MAZDA | S083-26-251C | |
HYUNDAI | 0S072-26-251 | |
HYUNDAI | 0S083-26-251C | |
HYUNDAI | 0S083-26-251D | |
KIA | 0S072-26-251 | |
KIA | 0S083-26-251B | |
KIA | 0S083-26-251C | |
KIA | 0S083-26-251D |
Zastosowanie Bęben hamulcowy J3403011 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:
Hamulec bębnowy Jest elementem układu hamulcowego, który jest coraz rzadziej stosowany we współczesnych pojazdach. Zazwyczaj spotyka się je w starszych samochodach lub w autach wykorzystywanych do jazdy miejsckiej.
Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. W jego wnętrzu znajdziemy szczęki hamulcowe, cylkinderki hamulcowe, rozpieracze szczęk hamulcowych oraz drobne podzespoły jak sprężynki. Całość osadzona się na osi tarczy nośnej. Szczeki hamulcowe rozpierane są przez cylinderki hamulcowe i tak odbywa się hamowanie hamuylca bębnowego.
Problemem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz trudność w odprowadzaniu ciepła, wydzielającego się podczas hamowania samochodu. Czynniki te spowodowały, że większość producentów samochodów nie stosuje hamulców bębnowych na przedniej osi pojazdu..
Bębny hamulcowe stosuje się w większości na tylnej osi auta. Wymiana jest dosyć trudna z uwagi na tendencję do tworzenia się rantu na powierzchni wewnętrznej i prolemami ze zdjęciem bębna z osi pojazdu i powinna być przeprowadzana przez serwis samochodowy. Podczas wymiany bębnów hamulcowe zalecana jest wymiana szczęk hamulcowych, a w niektórych samochodach również łożyska kół.