Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » J4821102 herth+buss jakoparts

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego J4821102 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J4821102 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numer części:

J4821102

Wymiar stożka [mm] 11,8
Zbieżność stożka 1/5
Rozmiar gwintu 1 M10x1,25
Rozmiar gwintu 2 M14x1,5
Rodzaj gwintu z gwintem wewnętrznym
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
parzyste numery artykułów J4831018
nr EAN 4029416221812

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego J4821102 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Końcówka drążka kierowniczego L pasuje do: NISSAN KUBISTAR, MICRA C+C III, MICRA III; RENAULT CLIO II, CLIO II/HATCHBACK, CLIO III, CLIO III/HATCHBACK, KANGOO, KANGOO EXPRESS 1.0-Electric 01.96-
numery OEM:
NISSAN      48520-00Q0H
NISSAN      48520-00QAN
NISSAN      48640-AX602
RENAULT      485202478R
RENAULT      7701041311
RENAULT      7701047415
RENAULT      7701047812
RENAULT      7701049081
RENAULT      7701472087
RENAULT      7701472843
RENAULT      7701474492
RENAULT      7701474641
RENAULT      7701475842
RENAULT      7701476760

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego J4821102 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.