
| Strona zabudowy | z przodu |
| Wymiar gwintu | FM14X1.5 RHT |
| Wymiar stożka [mm] | 13,4 |
| Długość [mm] | 76 |
| nr EAN | 8717109322903 |

| Strona zabudowy | z przodu |
| Długość [mm] | 344 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14X1.5 RHT |
| Rozmiar gwintu 2 | MM16X1.5 RHT |
| nr EAN | 8717109326864 |

| Strona zabudowy | z obu stron |
| nr EAN | 3358960632203 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| dla producentów przekładni kierowniczych | ZF |
| nr EAN | 3358960640895 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| nr EAN | 3358960643971 |

| Długość [mm] | 360 |
| Szerokość [mm] | 36 |
| Wysokość [mm] | 36 |
| nr EAN | 5012759142905 |

| Długość [mm] | 93 |
| Szerokość [mm] | 36 |
| Wysokość [mm] | 74 |
| nr EAN | 5012759057759 |

| Długość [mm] | 360 |
| Szerokość [mm] | 36 |
| Wysokość [mm] | 36 |
| nr EAN | 5012759287217 |

| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 A |
| Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 A |
| Długość przegub osiowy [mm] | 347 |
| nr EAN | 4014870441067 |

| Wymiar stożka [mm] | 13,3 |
| Wymiar gwintu | M14x1,5 |
| nr EAN | 4014870430924 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Gwint zewn. [mm] | M14x1,5 |
| nr EAN | 4047437029866 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| dla producentów przekładni kierowniczych | ZF |
| Wymiar gwintu | M16x1,5 |
| nr EAN | 4047437029859 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | wewnątrz |
| Ograniczenia producenta | SAGINAW |
| Wymiar gwintu | M14x1,5 |
| nr EAN | 4047437086586 |

| Długość [mm] | 360 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M16 x 1,5 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,612 |
| nr EAN | 5907558553093 |

| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,328 |
| nr EAN | 5907558553932 |

| Długość [mm] | 360 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M16 x 1,5 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,612 |
| nr EAN | 5907558553086 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 344 |
| Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| nr EAN | 4040074077290 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 75 |
| Rozmiar gwintu 1 | M12x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| nr EAN | 4040074082997 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 345 |
| Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| nr EAN | 4040074120972 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Średnica 1 [mm] | 17 |
| Kształt | prosty |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 74 |
| Długość 2 [mm] | 20,7 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M12X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 13 |
| Szerokość opakowania [cm] | 8,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 6,5 |
| nr EAN | 5010874755031 |

| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | wewnątrz |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Długość [mm] | 360 |
| Średnica 1 [mm] | 14 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Rozmiar gwintu 1 | M16X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 45 |
| Szerokość opakowania [cm] | 5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5 |
| nr EAN | 5010874755611 |

| Strona zabudowy | góra |
| Strona zabudowy | wewnątrz |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| dla numeru OE | 1 603 199 |
| Ograniczenia producenta | Saginaw |
| Długość [mm] | 330 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,50 RHT M |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| nr EAN | 4031185926805 |

| Strona zabudowy | z obu stron |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Gwint zewn. 1 [mm] | M14x1,5 |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M12x1,5 |
| Długość [mm] | 75 |
| Ciężar [kg] | 0,32 |
| nr EAN | 8435130302571 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Gwint zewn. 1 [mm] | M16x1,5 |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M14x1,5 |
| Długość [mm] | 348 |
| Ciężar [kg] | 0,63 |
| nr EAN | 8435130308085 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Gwint zewn. 1 [mm] | M18x1,5 |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M14x1,5 |
| Długość [mm] | 279 |
| Ciężar [kg] | 0,585 |
| nr EAN | 8435130308115 |


| Strona zabudowy | z przodu |
| Wymiar gwintu | MM16X1,5R |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14X1,5R |
| Długość przegub osiowy [mm] | 348 |
| Tylko w połączeniu z | NUT |
| nr EAN | 5413978155934 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | góra |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Zbieżność stożka | 1/6 |
| Długość [mm] | 74 |
| Wymiar gwintu | FM14x1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 13,4 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM12x1,5R |
| nr EAN | 5413978156054 |

| Strona zabudowy | z przodu |
| Wymiar gwintu | MM16X1,5R |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14X1,5R |
| Długość przegub osiowy [mm] | 346 |
| Tylko w połączeniu z | NUT |
| nr EAN | 5413978155927 |

| parzyste numery artykułów | VKDY 315011 |
| nr EAN | 7316577894502 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| dla producentów przekładni kierowniczych | ZF |
| Wymiar gwintu | M16x1,5 |
| nr EAN | 3322937895755 |

| Wymiar gwintu | M12x1,5 |
| Wymiar stożka [mm] | 16 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dodatkami |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14x1,5 |
| nr EAN | 3322937905805 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025