
| Długość [mm] | 326 |
| Szerokość [mm] | 36 |
| Wysokość [mm] | 36 |
| nr EAN | 5012759089736 |

| Długość [mm] | 95 |
| Szerokość [mm] | 38 |
| Wysokość [mm] | 54 |
| nr EAN | 5012759057698 |

| Długość [mm] | 95 |
| Szerokość [mm] | 38 |
| Wysokość [mm] | 54 |
| nr EAN | 5012759057704 |

| Wymiar stożka [mm] | 11,5 |
| Wymiar gwintu | M14x2 |
| parzyste numery artykułów | 840 0746 10 |
| nr EAN | 4014870428402 |

| Długość [mm] | 320 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,46 |
| nr EAN | 4027816101703 |

| parzyste numery artykułów | 08169 |
| Długość [mm] | 75 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 2 |
| Gwint zewn. [mm] | M10 x 1,25 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Ciężar [kg] | 0,320 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816081678 |

| parzyste numery artykułów | 08167 |
| Długość [mm] | 75 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 2 |
| Gwint zewn. [mm] | M10 x 1,25 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Ciężar [kg] | 0,320 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816081692 |

| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | wewnątrz |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Długość [mm] | 322 |
| Średnica 1 [mm] | 14,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14X2 |
| Długość opakowania [cm] | 34,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 8,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 6,5 |
| nr EAN | 5010874763234 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | z lewej |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Średnica 1 [mm] | 13,8 |
| Kształt | prosty |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 75 |
| Długość 2 [mm] | 20 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X2 |
| Rozmiar gwintu 2 | M10X1.25 |
| Długość opakowania [cm] | 13 |
| Szerokość opakowania [cm] | 8,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 6,5 |
| nr EAN | 5010874759633 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Średnica 1 [mm] | 13,8 |
| Kształt | prosty |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 75 |
| Długość 2 [mm] | 20 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X2 |
| Rozmiar gwintu 2 | M10X1.25 |
| Długość opakowania [cm] | 13 |
| Szerokość opakowania [cm] | 8,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 6,5 |
| nr EAN | 5010874759626 |

| parzyste numery artykułów | 5032527 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Wymiar gwintu | 12x1,5 |
| nr EAN | 5703858463151 |

| parzyste numery artykułów | 5032526 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Wymiar gwintu | 12x1,5 |
| nr EAN | 5703858463168 |

| Rozmiar gwintu 1 | 14x1,5/14x2 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Długość [mm] | 313 |
| nr EAN | 5703858463236 |

| Długość [mm] | 75 |
| Wymiar gwintu | M14 x 2 |
| Rozmiar gwintu 1 | M10 x 1,5 |
| parzyste numery artykułów | VKDY 314020 |
| nr EAN | 7316579301046 |

| Długość [mm] | 75 |
| Wymiar gwintu | M14 x 2 |
| Rozmiar gwintu 1 | M10 x 1,5 |
| parzyste numery artykułów | VKDY 314019 |
| nr EAN | 7316579301053 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025