
| Strona zabudowy | z przodu |
| Wymiar gwintu | MM14X1.5 RHT |
| Wymiar stożka [mm] | 17,5 |
| Długość [mm] | 155 |
| Rodzaj gwintu | dla bieżnika prawostronnego |
| nr EAN | 8717109375985 |

| Strona zabudowy | z przodu |
| Długość [mm] | 125 |
| Rozmiar gwintu 1 | FM14X1.5 RHT |
| Rozmiar gwintu 2 | MM16X1.5 RHT |
| nr EAN | 8717109324938 |

| Długość [mm] | 145 |
| Szerokość [mm] | 40 |
| Wysokość [mm] | 40 |
| nr EAN | 5012759142950 |

| Długość [mm] | 180 |
| Szerokość [mm] | 48 |
| Wysokość [mm] | 78 |
| nr EAN | 5012759349946 |

| Długość [mm] | 175 |
| Szerokość [mm] | 40 |
| Wysokość [mm] | 68 |
| nr EAN | 5012759400623 |

| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,485 |
| dla numeru OE | 4F0 498 811 A SK |
| nr EAN | 4027816218401 |

| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M16 x 1,5 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,452 |
| nr EAN | 4027816261513 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,5 |
| dla numeru OE | 4F0 498 811 A |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze śrubami |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816390770 |

| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | wewnątrz |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Długość [mm] | 147,8 |
| Średnica 1 [mm] | 10,2 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Rozmiar gwintu 1 | M16X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 20 |
| Szerokość opakowania [cm] | 9,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5,5 |
| nr EAN | 5010874751682 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Średnica 1 [mm] | 17,5 |
| Kształt | prosty |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 152 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M8X1.25 |
| Długość opakowania [cm] | 20 |
| Szerokość opakowania [cm] | 9,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5 |
| nr EAN | 5010874750579 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Rozmiar gwintu 1 | M16X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 31,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5 |
| nr EAN | 4060426306656 |

| Rozmiar gwintu 1 | 14x1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Długość [mm] | 119,5 |
| nr EAN | 5703858466336 |

| Materiał | Aluminium |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Wymiar gwintu | 14x1,5 |
| nr EAN | 5703858466343 |

| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Wymiar gwintu | 14x1,5 |
| nr EAN | 5703858819439 |

| Strona zabudowy | z przodu |
| Wymiar gwintu | MM16X1,5R |
| Rozmiar gwintu 1 | FM14X1,5R |
| Długość przegub osiowy [mm] | 128 |
| nr EAN | 5413978116546 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Długość [mm] | 155 |
| Wymiar gwintu | MM14X1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 17,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | FM8X1,25R |
| Tylko w połączeniu z | BOLT M8 + JAM NUT |
| nr EAN | 5413978183128 |

| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,37 |
| nr EAN | 4044688564399 |

| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M16 x 1,5 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,452 |
| nr EAN | 4044688538512 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,5 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze śrubami |
| nr EAN | 4044688655042 |

| Ograniczenia producenta | KOYO |
| Długość [mm] | 128 |
| Długość całkowita [mm] | 144 |
| Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| Przestrzegać danych technicznych | |
| nr EAN | 3322937401284 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025