Długość [mm] | 90 |
Szerokość [mm] | 38 |
Wysokość [mm] | 62 |
nr EAN | 5012759851531 |
Rozmiar gwintu 1 | 1/2"-20 UNF-m |
Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
Długość przegub osiowy [mm] | 290 |
nr EAN | 4014870440244 |
Długość [mm] | 67 |
Gwint wewnętrzny [mm] | 1/2" - 20h |
Gwint zewn. [mm] | M10 x 1,25 |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Ciężar [kg] | 0,280 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
nr EAN | 4027816029595 |
Długość [mm] | 290 |
Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Ciężar [kg] | 0,460 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
nr EAN | 4027816094845 |
Długość [mm] | 67 |
Gwint wewnętrzny [mm] | 1/2" - 20h |
Gwint zewn. [mm] | M10 x 1,25 |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Ciężar [kg] | 0,280 |
nr EAN | 5907558517934 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Rozmiar gwintu 1 | 1/2x20 UNF |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
Długość [mm] | 290 |
nr EAN | 5907558552898 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
Długość [mm] | 67 |
Rozmiar gwintu 1 | M10x1,25 |
Rozmiar gwintu 2 | 1/2"-20 UNF |
nr EAN | 4040074105535 |
Strona zabudowy | z obu stron |
Strona zabudowy | wewnątrz |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Długość [mm] | 304,5 |
Średnica 1 [mm] | 12,5 |
Rodzaj połączenia | Pojemnik |
Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
Rozmiar gwintu 2 | 1/2X20H |
Długość opakowania [cm] | 47 |
Szerokość opakowania [cm] | 11 |
Wysokość opakowania [cm] | 8 |
nr EAN | 5010874763203 |
Rozmiar gwintu 1 | 1/2x20 UNF |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
Długość [mm] | 290 |
nr EAN | 5703858463113 |
Strona zabudowy | z obu stron |
Długość [mm] | 67 |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
Strona zabudowy | z obu stron |
Długość [mm] | 290 |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
Rozmiar gwintu 1 | 1/2 |
Rozmiar gwintu 1 | 20 |
Rozmiar gwintu 1 | M14 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Gwint wewnętrzny [cal] | 1/2x20h |
Gwint zewn. 2 [mm] | M10x1,25 |
Długość [mm] | 67 |
Ciężar [kg] | 0,26 |
nr EAN | 8435130303233 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Gwint zewn. 1 [mm] | M14x1,5 |
Gwint zewn. 2 [mm] | 1/2x20h |
Długość [mm] | 290 |
Ciężar [kg] | 0,52 |
nr EAN | 8435130308573 |
Długość [mm] | 67 |
Gwint wewnętrzny [mm] | 1/2" - 20h |
Gwint zewn. [mm] | M10 x 1,25 |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Ciężar [kg] | 0,28 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
nr EAN | 4044688507952 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.
Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025