Stan | Fabrycznie nowy |
Długość [mm] | 130 |
Gwint wewnętrzny [mm] | M18 x 1,5 |
Gwint zewn. [mm] | M14 x 2,0 |
Rozmiar klucza | 21 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Ciężar [kg] | 0,865 |
nr EAN | 4054224756348 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Strona zabudowy | z obu stron |
Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 |
Długość [mm] | 221 |
dla producentów przekładni kierowniczych | Mando |
nr EAN | 4047437506299 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Strona zabudowy | z obu stron |
Rozmiar gwintu 1 | M18x1,5 |
Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
Długość [mm] | 130,5 |
dla producentów przekładni kierowniczych | Bosch |
nr EAN | 4047437529625 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
Długość [mm] | 132 |
Rozmiar gwintu 1 | M14x2,0 |
Rozmiar gwintu 2 | M18X1,5 |
nr EAN | 4040074318652 |
Średnica 1 [mm] | 17,5 |
Kształt | prosty |
Rodzaj połączenia | Pojemnik |
Długość 1 [mm] | 131 |
Długość 2 [mm] | 55,95 |
Rozmiar gwintu 1 | M18X1.5 |
Rozmiar gwintu 2 | M14X2 |
Długość [mm] | 314 |
Średnica 1 [mm] | 19 |
Rodzaj połączenia | Pojemnik |
Rozmiar gwintu 1 | M16X1.5 |
Rozmiar gwintu 2 | M18X1.5 |
Strona zabudowy | zewnętrzny |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Strona zabudowy | z obu stron |
Długość [mm] | 130,5 |
Wymagana ilość | 2 |
Gwint wewnętrzny [mm] | M18 x 1,50 RHT F |
Gwint zewn. [mm] | M14 x 2,00 RHT M |
nr EAN | 4058787146677 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Wymiar gwintu | MM16X1,5R |
Rozmiar gwintu 1 | MM18X1,5R |
Długość przegub osiowy [mm] | 298 |
Tylko w połączeniu z | NUT |
nr EAN | 5413978274338 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Zbieżność stożka | / |
Długość [mm] | 132 |
Wymiar gwintu | FM18X1,5R |
Wymiar stożka [mm] | 14,1 |
Rozmiar gwintu 1 | MM14X2R |
nr EAN | 5413978274352 |
Długość [mm] | 313,5 |
Wymiar gwintu | M16 x 1,5 |
Rozmiar gwintu 1 | M18 x 1,5 |
parzyste numery artykułów | VKDY 327505 |
nr EAN | 7316579496360 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025