
| Strona zabudowy | z przodu |
| Wymiar gwintu | FM14X1.5 RHT |
| Wymiar stożka [mm] | 16,2 |
| Długość [mm] | 136 |
| nr EAN | 8717109476804 |

| Strona zabudowy | z przodu |
| Wymiar gwintu | FM14X1.5 RHT |
| Wymiar stożka [mm] | 16,2 |
| Długość [mm] | 136 |
| nr EAN | 8717109476811 |

| Strona zabudowy | z przodu |
| Długość [mm] | 256 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14X1.5 RHT |
| Rozmiar gwintu 2 | MM18X1.5 RHT |
| nr EAN | 8717109377798 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ograniczenia producenta | ZF |
| nr EAN | 3358960646293 |

| Długość [mm] | 170 |
| Szerokość [mm] | 50 |
| Wysokość [mm] | 105 |
| nr EAN | 5012759384428 |

| Długość [mm] | 170 |
| Szerokość [mm] | 50 |
| Wysokość [mm] | 105 |
| nr EAN | 5012759384435 |

| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M18x1,5 |
| Długość przegub osiowy [mm] | 246 |
| nr EAN | 4014870434885 |

| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M18x1,5 |
| Długość przegub osiowy [mm] | 275 |
| nr EAN | 4014870436797 |

| Wymiar stożka [mm] | 16,2 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14x1,5 |
| parzyste numery artykułów | 840 1023 10 |
| nr EAN | 4014870437688 |

| Wymiar stożka [mm] | 16,2 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14x1,5 |
| parzyste numery artykułów | 840 1022 10 |
| nr EAN | 4014870439897 |

| Długość [mm] | 275 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M18 x 1,5 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,619 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| dla numeru OE | 32 10 6 765 235 SK |
| nr EAN | 4027816277163 |

| Długość [mm] | 246 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M18 x 1,5 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,619 |
| dla numeru OE | 32 21 6 762 243 SK |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816277514 |

| parzyste numery artykułów | 27159 |
| Długość [mm] | 135 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Ciężar [kg] | 0,631 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816271581 |

| parzyste numery artykułów | 27158 |
| Długość [mm] | 135 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Ciężar [kg] | 0,631 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816271598 |

| Strona zabudowy | z lewej |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Wymiar gwintu | MM18x1.5R |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14x1.5R |
| Długość przegub osiowy [mm] | 246,5 |
| nr EAN | 5902473026042 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Długość [mm] | 233 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | M18x1,5 |
| dla producentów przekładni kierowniczych | ZF |
| nr EAN | 4047437096554 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z lewej |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| parzyste numery artykułów | 29932 02 |
| nr EAN | 5901619563427 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| parzyste numery artykułów | 29930 02 |
| nr EAN | 5901619563434 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Długość [mm] | 233 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | M18x1,5 |
| dla producentów przekładni kierowniczych | ZF |
| nr EAN | 5902659733528 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | z lewej |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Średnica 1 [mm] | 15,7 |
| Kształt | prosty |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 140 |
| Długość 2 [mm] | 30 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 21,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 13 |
| Wysokość opakowania [cm] | 6 |
| nr EAN | 4044197329373 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Średnica 1 [mm] | 15,7 |
| Kształt | prosty |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 140 |
| Długość 2 [mm] | 30 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 21,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 13 |
| Wysokość opakowania [cm] | 6 |
| nr EAN | 4044197329380 |

| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | wewnątrz |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Długość [mm] | 262 |
| Średnica 1 [mm] | 14,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Rozmiar gwintu 1 | M18X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 31,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5 |
| nr EAN | 4044197329335 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ograniczenia producenta | Left Hand Drive |
| Długość [mm] | 262,5 |
| Średnica 1 [mm] | 15 |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Rozmiar gwintu 1 | M18X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 31,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5 |
| nr EAN | 4044197329328 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | z lewej |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Średnica 1 [mm] | 18 |
| Kształt | ustawiony pod kątem |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 122 |
| Długość 2 [mm] | 24,3 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 20 |
| Szerokość opakowania [cm] | 9,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5 |
| nr EAN | 4044197573141 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Średnica 1 [mm] | 18 |
| Kształt | ustawiony pod kątem |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 122 |
| Długość 2 [mm] | 24,3 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 20 |
| Szerokość opakowania [cm] | 9,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5 |
| nr EAN | 4044197573158 |

| parzyste numery artykułów | 5031528 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Wymiar gwintu | 14x1,5 |
| Wersja osi | TRW |
| nr EAN | 5703858788117 |

| parzyste numery artykułów | 5031527 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Wymiar gwintu | 14x1,5 |
| Wersja osi | TRW |
| nr EAN | 5703858788124 |

| Strona zabudowy | os przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 135 |

| Strona zabudowy | Oś przednia, z lewej |
| Długość [mm] | 135 |
| Wymiar gwintu | M14 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | wewnątrz |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Długość [mm] | 262 |
| Rodzaj gwintu | z gwintem zewnętrznym |
| Rozmiar gwintu 1 | M18X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Gwint wewnętrzny 1 [mm] | M14x1,5 |
| Gwint wewnętrzny 2 [mm] | M14x1,5 |
| Długość [mm] | 140 |
| Ciężar [kg] | 0,692 |
| nr EAN | 8435130339225 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Gwint zewn. 1 [mm] | M14x1,5 |
| Gwint wewnętrzny 2 [mm] | M14x1,5 |
| Długość [mm] | 140 |
| Ciężar [kg] | 0,692 |
| nr EAN | 8435130339232 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Gwint zewn. 1 [mm] | M18x1,5 |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M14x1,5 |
| Długość [mm] | 256 |
| Ciężar [kg] | 0,620 |
| nr EAN | 8435130338884 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Gwint zewn. 1 [mm] | M18x1,5 |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M14x1,5 |
| Długość [mm] | 247 |
| Ciężar [kg] | 0,610 |
| nr EAN | 8435130339164 |

| Strona zabudowy | z lewej |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Wymiar gwintu | MM18x1,5R |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14x1,5R |
| Długość przegub osiowy [mm] | 246,5 |
| nr EAN | 5413978182282 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Zbieżność stożka | / |
| Długość [mm] | 140 |
| Wymiar gwintu | FM14x1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 16 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14X1,5R |
| parzyste numery artykułów | 21236 |
| nr EAN | 5413978182305 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 140 |
| Wymiar gwintu | FM14x1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 16 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14X1,5R |
| parzyste numery artykułów | 21235 |
| nr EAN | 5413978182299 |

| nr EAN | 7316577891655 |

| parzyste numery artykułów | VKDY 318500 |
| nr EAN | 7316577891617 |

| Długość [mm] | 124 |
| Wymiar gwintu | M14 x 1,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14 x 1,5 |
| parzyste numery artykułów | VKDY 318535 |
| nr EAN | 7316579456685 |

| Długość [mm] | 124 |
| Wymiar gwintu | M14 x 1,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14 x 1,5 |
| parzyste numery artykułów | VKDY 318534 |
| nr EAN | 7316579456678 |

| Długość [mm] | 278 |
| Wymiar gwintu | M18 x 1,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14 x 1,5 |
| parzyste numery artykułów | VKDY 328506 |
| nr EAN | 7316579491310 |

| Długość [mm] | 262 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M18 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| parzyste numery artykułów | VKDY 328508 |
| nr EAN | 7316579491327 |

| parzyste numery artykułów | 20 92 7159 |
| Długość [mm] | 135 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Ciężar [kg] | 0,631 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4044688521927 |

| parzyste numery artykułów | 20 92 7158 |
| Długość [mm] | 135 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Ciężar [kg] | 0,631 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4044688521934 |

| Długość [mm] | 275 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M18 x 1,5 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,619 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| dla numeru OE | 32 10 6 765 235 SK |
| nr EAN | 4044688541109 |

| Długość [mm] | 246 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M18 x 1,5 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,619 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| dla numeru OE | 32 21 6 762 243 SK |
| nr EAN | 4044688541147 |

| Ograniczenia producenta | ZF |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dodatkami |
| Długość [mm] | 140 |
| Wymiar gwintu | M14x1.5 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14x1.5 |
| parzyste numery artykułów | JTE1102 |
| nr EAN | 3322937557608 |

| Ograniczenia producenta | ZF |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dodatkami |
| Długość [mm] | 140 |
| Wymiar gwintu | M14x1.5 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14x1.5 |
| parzyste numery artykułów | JTE1101 |
| nr EAN | 3322937557646 |

| Wysokość [mm] | 30 |
| Ciężar [kg] | 0,63 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 126 |
| Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 96 |
| Rodzaj przegubu | Przegub tarczowy |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez materiałów dodatkowych |
| nr EAN | 4046001785528 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025