Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Alfa Romeo ALFASUD (901_) 1.5 ti Sprint (901G5A, 901G5C, 901F4D) (1983.01-1984.12) 105km » 5033012 nk
wybrany samochód: 
Alfa Romeo Alfasud (901_) 1.5 Ti Sprint (901g5a, 901g5c, 901f4d) (1983.01-1984.12) 105km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5033012 NK

5033012 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego NK
nk 5033012

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

5033012

producent:

NK

Status produktu: Normalny
Wymiar stożka [mm]13,2
Rodzaj gwintuz bieżnikiem prawostronnym
Wymiar gwintu14x1,5
nr EAN5703858463571

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5033012 NK

KOĐC. DR. KIER. MITSUBISHI
numery OEM:
MITSUBISHI      MB192430
MITSUBISHI      MB192499
MITSUBISHI      MB241172
MITSUBISHI      MB489434
MITSUBISHI      MB564991
MITSUBISHI      MB573885
MITSUBISHI      MB616286
MITSUBISHI      MB912519
HYUNDAI      56820 36000

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5033012 NK w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.