Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Ford KUGA III (DFK) 2.0 EcoBlue mHEV (2019.07-???) 150km » G1-949 optimal
wybrany samochód: 
Ford Kuga Iii (dfk) 2.0 Ecoblue Mhev (2019.07-???) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-949 OPTIMAL

G1-949 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
43.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

G1-949

producent:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Strona zabudowygóra
Strona zabudowyzewnętrzny
Strona zabudowyOś przednia
Strona zabudowyz obu stron
Długość [mm]78
Wymiar stożka [mm]13,3
Gwint wewnętrzny [mm]M14 x 1,50 RHT F
Zbieżność stożka1/8
nr EAN4031185919494

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-949 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-949 HYUNDAI LANTRA,SONATA
numery OEM:
MITSUBISHI      MB006314
MITSUBISHI      MB166426
MITSUBISHI      MB185441
MITSUBISHI      MB192499
MITSUBISHI      MB315629
MITSUBISHI      MB489434
MITSUBISHI      MB564991
MITSUBISHI      MB912519
MITSUBISHI      MT142181
HYUNDAI      5682036000
HYUNDAI      MB006314
HYUNDAI      MB166426
HYUNDAI      MB185441
HYUNDAI      MB315629
HYUNDAI      MT142181

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-949 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.