Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 91-05996 rts

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 91-05996 RTS

91-05996 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego RTS
59.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

91-05996

producent:

RTS

Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Gwint zewn. 1 [mm] M14x1,5
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 17,5
Długość [mm] 155
Ciężar [kg] 0,45
nr EAN 8435130331427

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 91-05996 RTS

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 91-05996 ma zastosowanie do modeli samochodów

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 91-05996 producenta RTS

AUDI

4B0419811G, 4D0419811J, 4F0419811C, 4F0419811D, 4F0498811A, 8E0419811

SEAT

4F0419811A, 4F0419811D, 4F0498811A

numery OEM:
AUDI      4B0419811G
AUDI      4D0419811J
AUDI      4F0419811C
AUDI      4F0419811D
AUDI      4F0498811A
AUDI      8E0419811
SEAT      4F0419811A
SEAT      4F0419811D
SEAT      4F0498811A
SKODA      4B0419811G
SKODA      4D0419811J
SKODA      4F0419811C
SKODA      4F0419811D
SKODA      4F0498811A
SKODA      8E0419811

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 91-05996 RTS w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 91-05996 RTS:

Kamil, Smołdzino
2024-07-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Jarosław, Tomaszów Lubelski
2020-08-18
 5/5
Kupiłem wewnętrzny niestety z lewym gwintem.
Kamil, Smołdzino
2024-07-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.