Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 37138 sidem

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 37138 SIDEM

37138 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego SIDEM
53.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 2 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

37138

producent:

SIDEM

Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Długość [mm] 155
Wymiar gwintu MM14X1,5R
Wymiar stożka [mm] 17,5
Rozmiar gwintu 1 FM8X1,25R
Tylko w połączeniu z BOLT M8 + JAM NUT
nr EAN 5413978183128

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 37138 SIDEM

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 37138 ma zastosowanie do modeli samochodów

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 37138 producenta SIDEM

AUDI

4B0419811G, 4D0419811J, 4F0419811C, 4F0419811D, 4F0498811A, 8E0419811

SEAT

4F0498811A

numery OEM:
AUDI      4B0 419 811 G
AUDI      4D0 419 811 J
AUDI      4F0 419 811 C
AUDI      4F0 419 811 D
AUDI      4F0 498 811 A
AUDI      8E0 419 811
SEAT      4F0 498 811 A

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 37138 SIDEM w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 37138 SIDEM:

Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.
Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.
Klienci którzy zakupili ten produkt kupili również:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.