Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G1-1330 optimal

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1330 OPTIMAL

G1-1330 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-1330

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

G8-560

numer części:

G1-1330

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy zewnętrzny
Strona zabudowy Oś przednia
Długość [mm] 155
Wymagana ilość 2
Gwint wewnętrzny [mm] M8 x 1,25 RHT F
Gwint zewn. [mm] M14 x 1,50 RHT M
Kształt łba śruby / nakrętki Sześciokąt zewnętrzny
Wersja śruby/nakrętki z podkładką mocowaną
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubą
Ø sworznie [mm] 17,45
nr EAN 4031185248617

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1330 OPTIMAL

numery OEM:
AUDI      4B0419811G
AUDI      4D0419811J
AUDI      4F0419811C
AUDI      4F0419811D
AUDI      4F0498811A
AUDI      8E0419811
AUDI      8E0419811A
SEAT      4F0419811D
SEAT      4F0498811A
SKODA      4F0419811C
SKODA      4F0419811D
SKODA      4F0498811A
SKODA      8E0419811

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1330 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.