Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Alfa Romeo 166 (936_) 2.0 T.Spark (936A3B00) (2000.10-2007.06) 150km » 5034755 nk
wybrany samochód: 
Alfa Romeo 166 (936_) 2.0 T.spark (936a3b00) (2000.10-2007.06) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 5034755 NK

5034755 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny NK
37.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Piątek: >10 szt.

    Ocena:
numer części:

5034755

dostawca:

NK

Status produktu: Normalny
Rozmiar gwintu 114x1,5
Rodzaj gwintuz bieżnikiem prawostronnym
Długość [mm]119,5
nr EAN5703858466336
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 5034755 NK

DRą»EK KIER. VW A4/A8/PASSAT 97- LE/PR BEZ KOĐCËWKI
numery OEM:
AUDI      4D0 419 801 G
AUDI      4D0 422 821
AUDI      4D0 422 821 A
AUDI      8E0 419 801 B
AUDI      8E0 422 821
AUDI      8E0 422 821 C
SEAT      4D0 422 821
SEAT      8E0 422 821 C
SKODA      4D0 422 821
VOLKSWAGEN      4D0 419 801 G
VOLKSWAGEN      4D0 422 821
VOLKSWAGEN      4D0 422 821 A

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 5034755 NK w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.