Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G1-544 optimal

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-544 OPTIMAL

G1-544 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-544

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

G0-566, G8-530, G8-530S, G8-550

numer części:

G1-544

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy zewnętrzny
Strona zabudowy z obu stron
Długość [mm] 156
Wymagana ilość 2
Gwint wewnętrzny [mm] M8 x 1,25 RHT F
Gwint zewn. [mm] M14 x 1,50 RHT M
Kształt łba śruby / nakrętki Sześciokąt zewnętrzny
Wersja śruby/nakrętki z podkładką mocowaną
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubą
Ø sworznie [mm] 17,45
nr EAN 4031185915441

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-544 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-544 AUDI A4,A6,A8 01-04/VW PASSAT 96-00 L=P
numery OEM:
AUDI      4B0419811
AUDI      4B0419811B
AUDI      4B0419811C
AUDI      4B0419811D
AUDI      4B0419811E
AUDI      4B0419811F
AUDI      4D0419811A
AUDI      4D0419811B
AUDI      4D0419811G
AUDI      4D0419811H
AUDI      4F0419811E
AUDI      4F0498811
AUDI      8E0419811B
VOLKSWAGEN      4B0419811
VOLKSWAGEN      4B0419811B
VOLKSWAGEN      4B0419811C
VOLKSWAGEN      4B0419811D
VOLKSWAGEN      4B0419811E
VOLKSWAGEN      4B0419811F
VOLKSWAGEN      4D0419811A
VOLKSWAGEN      4D0419811B
VOLKSWAGEN      4D0419811G
VOLKSWAGEN      4D0419811H
VOLKSWAGEN      4F0419811E
VOLKSWAGEN      4F0498811
VOLKSWAGEN      8E0419811B

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-544 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.