Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 109 669 topran

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 109 669 TOPRAN

109 669 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego TOPRAN
topran 109 669
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 109 669
109 669
topran 109 669 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

109 669

producent:

TOPRAN

Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
Gwint zewn. [mm] M 14 x 1,5
Gwint wewnętrzny [mm] M 8 x 1,25
Długość [mm] 156

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 109 669 TOPRAN

Końcówka drążka kierowniczego L/P pasuje do: AUDI A4 B5, A4 B6, A4 B7, A6 C5, A8 D2, ALLROAD C5, SKODA SUPERB I, VW PASSAT B5, PASSAT B5.5 1.6-6.0 03.94-03.09
numery OEM:
AUDI      4B0 419 811B
AUDI      4B0 419 811E
AUDI      4B0 419 811F
AUDI      4D0 419 811A
AUDI      4D0 419 811B
AUDI      4F0 419 811B
AUDI      8E0 419 811B
SKODA      4B0 419 811B
SKODA      4B0 419 811E
SKODA      4B0 419 811F
SKODA      4D0 419 811A
SKODA      4D0 419 811B
SKODA      4F0 419 811B
SKODA      8E0 419 811B
VOLKSWAGEN      4B0 419 811B
VOLKSWAGEN      4B0 419 811E
VOLKSWAGEN      4B0 419 811F
VOLKSWAGEN      4D0 419 811A
VOLKSWAGEN      4D0 419 811B
VOLKSWAGEN      4F0 419 811B
VOLKSWAGEN      8E0 419 811B

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 109 669 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 109 669 TOPRAN:

2020-05-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.