Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 9006413 sasic

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 9006413 SASIC

9006413 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego SASIC

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

9006413

producent:

SASIC

Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Wymiar gwintu M14x1,5
dla numeru OE 4B0419811F
nr EAN 3660872333520

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 9006413 SASIC

Końcówka drążka kierowniczego L/P pasuje do: AUDI A4 B5, A4 B6, A4 B7, A6 C5, A8 D2, ALLROAD C5, VW PASSAT B3/B4, PASSAT B5, PASSAT B5.5 1.6-6.0 06.91-03.09
numery OEM:
AUDI      4B0419811B
AUDI      4B0419811E
AUDI      4B0419811F
AUDI      4D0419811A
AUDI      4D0419811B
AUDI      4F0419811B
AUDI      4F0419811E
AUDI      4F0498811
AUDI      8E0411811B
AUDI      8E0419811B
VOLKSWAGEN      4B0419811B
VOLKSWAGEN      4B0419811E
VOLKSWAGEN      4B0419811F
VOLKSWAGEN      4D0419811A
VOLKSWAGEN      4D0419811B
VOLKSWAGEN      4F0419811B
VOLKSWAGEN      4F0419811E
VOLKSWAGEN      4F0498811
VOLKSWAGEN      8E0411811B
VOLKSWAGEN      8E0419811B

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 9006413 SASIC w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.