Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Audi 100 C4 Avant (4A5) 2.6 quattro (1992.07-1994.07) 150km » G1-544A optimal
wybrany samochód: 
Audi 100 C4 Avant (4a5) 2.6 Quattro (1992.07-1994.07) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-544A OPTIMAL

G1-544A Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-544A
53.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

G1-544A

producent:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyzewnętrzny
Strona zabudowyOś przednia
Strona zabudowyz obu stron
Długość [mm]155
Wymagana ilość2
Gwint wewnętrzny [mm]M8 x 1,25 RHT F
Gwint zewn. [mm]M14 x 1,50 RHT M
Kształt łba śruby / nakrętkiSześciokąt zewnętrzny
Wersja wzmocniona
Zamiana tylko w parach
Wersja śruby/nakrętkiz podkładką mocowaną
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaze śrubą
Ø sworznie [mm]17,45
nr EAN4031185075237

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-544A OPTIMAL

numery OEM:
AUDI      4B0419811
AUDI      4B0419811B
AUDI      4B0419811C
AUDI      4B0419811D
AUDI      4B0419811E
AUDI      4B0419811F
AUDI      4D0419811A
AUDI      4D0419811B
AUDI      4D0419811G
AUDI      4D0419811H
AUDI      4F0419811E
AUDI      4F0498811
AUDI      8E0419811B
VOLKSWAGEN      4B0419811
VOLKSWAGEN      4B0419811B
VOLKSWAGEN      4B0419811C
VOLKSWAGEN      4B0419811D
VOLKSWAGEN      4B0419811E
VOLKSWAGEN      4B0419811F
VOLKSWAGEN      4D0419811A
VOLKSWAGEN      4D0419811B
VOLKSWAGEN      4D0419811G
VOLKSWAGEN      4D0419811H
VOLKSWAGEN      4F0419811E
VOLKSWAGEN      4F0498811
VOLKSWAGEN      8E0419811B

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-544A OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.