Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » J4861020 herth+buss jakoparts

Sworzeń wahacza J4861020 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J4861020 Sworzeń wahacza HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numer części:

J4861020

Wymiar stożka [mm] 14,75
Zbieżność stożka 1/6
Rozmiar gwintu 1 M14x1,50
nr EAN 4029416078119

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza J4861020 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Sworzeń wahacza przód L/P (dół przód) (średnica stożka 14,8mm) pasuje do: NISSAN PRIMERA, SUNNY II 1.4-2.0D 01.86-07.02
numery OEM:
NISSAN      40160-50A00
NISSAN      40160-50J25
NISSAN      40160-60Y60
NISSAN      40160-69C00
NISSAN      40160-70J00
NISSAN      40160-86M00

Zastosowanie Sworzeń wahacza J4861020 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.