Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » J4865010 herth+buss jakoparts

Sworzeń wahacza J4865010 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J4865010 Sworzeń wahacza HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numer części:

J4865010

Wymiar stożka [mm] 19,375
Zbieżność stożka 1/8
Rozmiar gwintu 1 M16x1,50
nr EAN 4029416078676

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza J4865010 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Sworzeń wahacza przód L/P (dół przód) (średnica stożka 19,4mm) pasuje do: MITSUBISHI L 300 / DELICA II, L 300 III, L200 1.6/2.0/2.5D 05.80-12.07
numery OEM:
DODGE      MB109587
DODGE      MB109588
DODGE      MB175544
DODGE      MB175812
MITSUBISHI      MB176283
MITSUBISHI      MB241818
MITSUBISHI      MR241027

Zastosowanie Sworzeń wahacza J4865010 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.